Tuesday, December 14, 2010

New Life After Studies

Salam u olz...

dalam sedar tak sedar , da 2 mggu aku abesh stdy...kejup tol ase 2taun setgh blaja tu...
Dan blaja la pengalaman yg kte xkn dpt lupekan...
dah keje t lain lak pengalamannye... balaja lain.. keje pun lain...

After aku abes blaja da 2 mggu neyy , aku byk uruskan hal2 kojel n final pojek aku yg x sudah2 tu...
Memula pkir nk gak cr pengalaman keje kat lua dlu...
Tapi aku mang dr awal minat bsnes.. sbb tu aku stdy aku amek bsnes IT..
So, aku amek kptsn aku nk wat bsnes trus... 
Xdela trus2 bkak kedai.. mule secara kecil-kecilan je dlu...
kte nk wat sesuatu knela mula dr bwh.. kalau tetibe trus meletop naik payah gak...

Tambahan pulak mak aku pun mmg bsnes... sket sebyk aku leyy mntk tnjk ajar dr die... Dptla die tlng2 aku n aku pun tlng2 lam bsnes ea...
Tengs 2 u mom n x lpe gak wat ayah yg slalu bg idea2 yang bernas terhadap aku...

membe2 aku yg satu klej ngan aku lu ade yg da keje.. ade yg msh pkir2 nk keje pe... dan ade gak yg nk smbg stdy.. pape pown aku wish gud 2 u olz in whateva u do..aku xkn lpe kan korg....  :)

berbalik pade cte bsnes td... aku ske gne komputer... so , dr ctu aku akan cbe perkembangkn lg bsnes aku... agy pown kte sbg ummat islam lg baik alaw berdagang seperti pesan nabi junjungan... Nabi Muhammad S.A.W

Aku xnk buang mase dgn menganggur kat uma..mkn tdo...mak bpk tanggung...
sepatotnye aku yg da kne tanggung diorg... bls jasa diorg selama nie yg jga aku dan bsrkn aku... So , "mama , ayah , lia akn cube jd seorg ank yg berjaya...mama ngan ayg t x yah keje lg yea...bia lia jga mama ngan ayh sepnjg hidup korg... mama ngan ayh di usia yg tua t lia x nk korg msh bekerja... msh berpenat lelah mencr rezki untuk keluarga... selagi lia termampu , lia akn cube jd yg terbaik wat mama n ayh serta akak yg baik wat adk2..." doakan kejayaan lia...tnpa restu mama n ayh , lia x mgkn dpt berjaya satua ari nnt....  

Aku kne sedar yg skng aku bkn bdk2 lg..sume peranagi budak2 aku da kne tolak tepi.. da puas slame nie aku slalu jd keanak-anakan.... skng mase utk menempuh alam dewasa.. kat lua sane msh byk lg dugaan dan cabaran yg kne aku tempuh....  " Ya Allah , aku memohon pada-Mu agar Kau lindungilah aku serta keluarga ku... Kau sihatkanlah tubuh badanku agar dapat berbakti kepada org tuaku dan mentaati perintah-Mu... ku mohon restu dari-Mu agar aku dapat menjadi anak yg solehah dan dapat membalas jasa kedua orang tuaku...Aamin~~~~"



No comments:

Post a Comment